loading...
بوستان
محسن بازدید : 1787 1391/05/13 نظرات (0)

تاثير گل و گياهتأثیر گل و گیاه روی حالت روحی افراد

طبیعتوزیبایی های آن همواره الهام بخش بشر برای خلق آثار بدیع و تلطیف روح وروان او و مأمنی برای فرار از هیاهوی دنیای بیرونی و درونی او بوده و هست،پس زیبا است اگر بتوانیم با شاخه ای گل و یا گلدانی کوچک همواره بخشی ازطبیعت را همراه خود داشته باشیم. شما مي توانيد همين الان شروع كنيد.

از طبيعت لذت ببريد ...
نتایج پژوهش پژوهشگران رفتارشناسی دانشگاه روگرز (Rutgers) در نیوجرسی آمریکا نشان می دهد، ارتباط با طبیعت و لذت بردن از مناظرزیبای آن راهی ساده، اما مهم جهت کسب آرامش و تلطیف روح و روان آدمی استکه در این بین کاشتن گل و گیاه و یا دریافت هدایایی مانند گل می تواند بیشاز هر چیز شادی و طراوت را به انسان هدیه دهد.
پژوهش ها نشان می دهدخریدن گل، کاشتن گل و گیاه و به طور کلی نگاه کردن به گل باعث برانگیختهشدن احساس شادی، آرامش و طراوت، مثبت اندیشی و دوری از غم و اندوه می شود.
پروفسورجنت هاویلند جونز- روانشناس- از دانشگاه روگرز می گوید: «نکته جالب توجهدرباره نقش گل در سلامت روحی- روانی افراد آن است که فرد با تماشا کردن بهگل و لذت بردن از طراوت، رنگ و عطر زیبای آن می تواند حالت روحی نامتعادلخود را تغییر داده و به حالت طبیعی بازگرداند؛ در واقع گل عاملی جهت تعدیلرفتار در طول شبانه روز بوده و هر بار نگاه کردن به گل عاملی جهت ایجاد یکاتصال عصبی مثبت در مغز است.»

به انها كه دوستشان داريم گل هديه دهيم

هديه دادن گل ده ماه مطالعه مستمر پژوهشگران دانشگاه روگرز درباره رابطه بین گل و گیاه و سلامت روانی افراد نتایجی را به این شرح نشان داد:
-  گل و گیاه به ویژه دریافت حتی یک شاخه گل یا یک گلدان کوچک گل به سرعت میتواند روحیه شخص را تغییر داده و او را شاد و هیجان زده کند. لبخند، اولینو مهم ترین نشانه این تغییر است. احساس شادی و سرزندگی در همه افراد و درهر سنی به سرعت و به خوبی نمایان می شود.
-
 گل- نگاه کردن یا دریافتگل- می تواند به مدت طولانی روی حالات روانی فرد تأثیر گذاشته و رفتار اورا به سرعت دگرگون کند، به طوری که افرادی که در محیط اطرافشان- منزل، محلکار و...- گل و گیاه وجود دارد بیش از دیگران- دو تا چهار برابر- آرام،مهربان، شاد و با گذشت بوده و می توانند این حس را با رفتار مثبت خود بهدیگران نیز منتقل کنند، بنابراین پژوهشگران توصیه می کنند همواره یک شاخهگل یا یک گلدان کوچک گل در معرض دید خود داشته باشید.
-
 هدیه دادن یاهدیه گرفتن گل می تواند برقراری ارتباط میان افراد را تسهیل کند که این بهویژه درباره همسران، فرزند و والدین بسیار با اهمیت است.
-
 گل و گیاه باعث ایجاد حس نگرش مثبت به زندگی و آرامش (well being)،احساس شادی و رضایت (happiness)، صمیمت (intimacy) و آرامش (calm) در افراد می شود. رنگ گل ها نکته بسیار پراهمیتی است، به طوری که گل ها بارنگ ملایم- صورتی، سفید، بنفش و...- حس شخص را به سوی احساسات آرام سوقداده و گل ها با رنگ های گرم و تند- قرمز، زرد، نارنجی و...- حس او را بهسوی هیجان و سرزندگی پیش می برد.
-
 گل نشانه مشارکت و دوستی است، چرا که با هدیه دادن گل، لذت بردن از زیبایی را با یکدیگر تقسیم می کنیم.
دکتر جونز می افزاید: «دریافتیم گل و گیاه نه تنها بر احساسات شخصی افراد که روی رفتارهای برونی و اجتماعی فرد نیز تأثیرگذار است.»
پژوهشگران دانشگاه داکوتای شمالی آمریکا با بررسی بیش از ده هزار نفر در طول یک سال دریافتند هر فرد۵ثانیه پس از دریافت یک شاخه یا دسته گل و یا یک گلدان گل به عنوان هدیه، یکی از این سه عکس العمل را بروز می دهد:
-  لبخند حاکی از ادب، احترام و تشکر
-
 لبخند حاکی از دوستی و صمیمیت
-
 لبخند هیجان زده همراه با عکس العمل یا کلامی خاص
-
 هریک از این عکس العمل ها بسته به شخصی که گل را هدیه گرفته و یا شخصی کهگل را هدیه داده است، متفاوت بوده و به حس شخص نیز مرتبط است. اما نکتهمهم آن است که یکی از این سه نوع لبخند و گاهی تلفیقی از هر دو، درست۵ثانیه پس از دریافت گل، بدون اراده، بروز می کند که این نشان از تأثیر«زیبایی گل» روی مغز است.

طبيعت را به منزل ببريد ...
یافته ها نشان می دهد، فضاسازی منزل یا محل کار باید به گونه ای باشد که گل وگیاه به خوبی در معرض دید افراد قرار گرفته و بخشی از فضای منزل به اینمسأله اختصاص یابد. این فضا می تواند با استفاده از چند شاخه گل در گلدان،کاشتن گل در ایوان، پشت پنجره ها، کناره های اتاق و... ایجاد شود. استفادهاز گل در ورودی منزل، اتاق نشیمن و اتاق خواب ضروری است، به ویژه در بارهورودی منزل به طور غیرمستقیم خوشامدگویی به میهمانان را به همراه دارد... شاد باشید.
با تشکر از مترجم : مهتاب خسرو شاهي

ورود به : مزایا و ویژگی های منحصر به فرد گلخانه های خانگی آماده و نیمه آماده بوستان

ورود به : کاربرد گلخانه خانگی , تاثیرات روحی گلخانه های خانگی

ورود به : فروش انواع گلخانه خانگی شیک و زیبا

 

مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
درباره ما
Profile Pic
سلام به بوستان خوش امديد.بوستان ارائه دهنده خدمات: طراحی و اجراي فضاي سبز ، گلستان گل محمدي ، توليد نهال گل محمدي و ساخت گلخانه خانگي و ارسال به سرتاسر كشور همچنين ارائه دهنده اطلاعات در زمينه پرورش گل و گياهان زينتي، باغباني ، كشاورزي ، فضاي سبز و ... . جواب مشكلات خود را از ما بخواهيد. پيشنهاد هاي شما در ارائه خدمات بوستان بسيار موثر خواهد بود. با تشكر - بوستان
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 235
  • کل نظرات : 650
  • افراد آنلاین : 2
  • تعداد اعضا : 767
  • آی پی امروز : 10
  • آی پی دیروز : 66
  • بازدید امروز : 36
  • باردید دیروز : 355
  • گوگل امروز : 7
  • گوگل دیروز : 1
  • بازدید هفته : 36
  • بازدید ماه : 6,913
  • بازدید سال : 51,932
  • بازدید کلی : 5,927,789